הליכוד לבית המשפט: "קו אדום שאותו אסור לחצות"

איתי גדסי No Comments on הליכוד לבית המשפט: "קו אדום שאותו אסור לחצות"

בליכוד מתייחסים לדיון בבג"ץ בהודעה רשמית: "אם בית המשפט יכול לבטל חוקי יסוד, הוא הופך את עצמו לריבון במקום העם. צעד קיצוני זה יערער את יסוד הדמוקרטיה"

צילום: חיים צח, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במפלגת הליכוד מתייחסים הערב (שלישי) לדיון בבית המשפט העליון בעתירות נגד ביטול עילת הסבירות. "היסוד הכי חשוב בדמוקרטיה הוא שהעם הוא הריבון. הכנסת מקבלת את סמכותה מהעם. הממשלה מקבלת את סמכותה מהכנסת. בית המשפט מקבל את סמכותו מחוקי היסוד שהכנסת מחוקקת", נכתב בהודעת הליכוד.

"אם בית המשפט יכול לבטל חוקי יסוד, הוא הופך את עצמו לריבון במקום העם. צעד קיצוני זה יערער את יסוד הדמוקרטיה. זהו קו אדום שאותו אסור לחצות".

ביש עתיד הגיבו: היסוד הכי חשוב בדמוקרטיה הוא שהעם הוא הריבון. לא הממשלה. ריבונותו של העם מוגנת בזכות הפרדת הרשויות, האיזונים והבלמים, והגנתו של בית המשפט מפני עריצותו של השלטון.

"לכנסת אין סמכות בלתי מוגבלת. היא אינה יכולה לחוקק כל מה שעולה בדעתה. היא לא יכולה להעביר חוק שמבטל את הבחירות בעשר השנים הקרובות. היא לא יכולה לחוקק חוק לפיו מי שלא שירת בצבא לא יכול להצביע. 61 ח״כים שניצחו בבחירות לא יכולים להצביע בשלוש קריאות על מאסרם של 59 הח״כים שהפסידו".

בתוך כך, השר שלמה קרעי אמר הערב לאבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' בקול חי כי "הדיון הוא בשאלה האם לאזרחי ישראל יש זכות לבחור מי ינהיג אותם. הם חושבים שיוציאו את ראש הממשלה לנבצרות והוא ילך הביתה. זה חלום באספמיא, מיליונים יצאו לרחובות, זה ההיפך מדמוקרטיה".

ח"כ טלי גוטליב הסבירה לאבי מימרן מדוע התפרצה בבית המשפט: "השופט עמית הוציא את דיבת הכנסת, על יסוד אמירה שקרית שהדמוקרטיה נפגעת ויש חוקים בקנה. ברגע שהוא שיקר אמרתי בפה מלא שהכנסת מעולם לא פגעה בדמוקרטיה".



0 תגובות